چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

نخاله‌ها همیشه دردسرساز بوده‌اند و گویا می‌خواهند همچنان دردسرساز باقی بمانند.

نخاله

هنگامی که نخاله‌‌های ساختمانی را کنار کوچه و خیابان نزدیک محل سکونت خود می‌بینیم ناخودآگاه گرد و غبار روی اثاثیه منزل برای ما تداعی می‌شود. از سوی دیگر با اینکه نخاله‌های ساختمانی در کوچه و خیابان هم منظره جالبی رقم نمی‌زنند اما زمانی بیشتر آزاردهنده می‌شوند که می‌خواهیم هنگام مسافرت از دیدن مناظر اطراف جاده لذت ببریم و با وجود این همه نخاله این مورد امکان‌پذیر نیست. به هر حال بد نیست بدانیم اگر خودمان هم گاهی هوس کردیم نخاله‌های ساختمانی را به بهانه کم‌بودن آنها کنار سطل‌های مکانیزه زباله و غیره بگذاریم، این کار غیر قانونی است. ماموران نیز چنانچه با متخلفان روبه‌رو شوند آنها را جریمه می‌کنند.

اینجا باجه تلفن نیست

حتی پرنده‌های پایتخت هم به علت بالا بودن میزان آلودگی‌صوتی شهر ترجیح می‌دهند بیشتر در حومه شهر آواز بخوانند تا هم آزار نبینند و هم به‌قول معروف جایی نباشند که صدا به صدا نمی‌رسد. با وجود، این برخی مسافرانی که سوار خودرو می‌شوند به بهانه صحبت با تلفن‌همراه، زیر گوش بقیه به حدی داد و هوار راه می‌اندازند که راننده‌ نیز مجبور می‌شود همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید به آنها هشدار‌های بازدارنده و کتبی بدهد. با وجود این، ترک عادت موجب مرض است. زیرا برخی عادت کرده‌اند داخل خودرو‌هایی هم که دارای هشدار هستند وقتی خودشان صدای طرف مقابل را نمی‌شنوند برای اینکه صدا به آن سوی خط برسد مرتب با صدای بلند صحبت کنند و برای همین پاواروتی و دیگر خواننده‌‌های اپرا را می‌گذارند در جیب‌شان. به هر حال به این نکته توجه کنیم که یکی از نکات رعایت حقوق دیگران، خودداری از صحبت کردن با صدای بلند است.

تدارک جای پارک

اگر شما هم برای پارک خودرو در منطقه‌ای بارها به مشکل برخورد کرده‌اید اما همسایه یا همکارتان ادعا می‌کند که هر روز به‌راحتی در همان منطقه پارک می‌کند، بدانید که وی به‌احتمال زیاد خودش جای پارک را تدارک می‌بیند؛ البته با پارک‌کردن خودرو آن هم درست در وسط خیابان. به گمان برخی از راننده‌ها وقتی این همه جای پارک در وسط برخی از خیابان‌ها هست چرا باید برای پارک‌کردن خودرو 2‌کوچه بالا یا پایین‌تر را انتخاب کرد. این در حالی است که با اینگونه پارک‌کردن‌ها، نه‌تنها عبور و مرور و دور‌زدن برای سایر راننده‌ها مشکل می‌شود بلکه ممکن است با گمراه‌کردن تعدادی راننده بی‌توجه هم برخی با جریمه‌های پلیس روبه‌رو شوند. به‌هرحال اینگونه پارک‌کردن‌ها در وسط خیابان اغلب در مناطق پرترددی (مانند همین تصویر که یکی از خوانندگان روزنامه از جلوی میدان تره‌وبار بلوار کمالی در منطقه پونک ارسال کرده است) صورت می‌گیرد و بسیاری از شهروندان با مشکل تردد روبه‌رو می‌شوند.

فالِت بگیرُم

برای کسانی که حتی در بوستان‌های شهر هم چنانچه فالگیر ببینند مسیر را دور می‌زنند تا با وی روبه‌رو نشوند هیچ‌چیز بدتر از این نیست که هنگام خواب بعد از ظهر بعد از چند زنگ ممتد داخل صفحه نمایشگر آیفون با یکی از آنها روبه‌رو شوند؛ آن هم با جمله کلیشه‌ای و نخ‌نمای «فالِت بگیرُم». جالب اینجاست که صدای همسایه‌های دیگر که مدام می‌پرسند «کیه؟» نیز نشان می‌دهد که فالگیر مورد نظر با انصاف است و به فشردن زنگ یکی از ساکنان آپارتمان رضایت نداده است و همه را میهمان این مزاحمت بی‌موقع کرده است. اما ماجرای اصلی از زمانی آغاز می‌شود که یکی از ساکنان در را برای وی باز کرده و آن وقت است که فالگیر در راهرو‌ها نیز دنبال مشتری جدید می‌گردد.

کد خبر 132988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز